سئو و دیجیتال مارکتینگ

۳- تعصب روانشناسی که می تواند بازاریابی آنلاین شما را رقم بزند یا خراب کند

تصمیماتی که مشتریان برای کلیک ، خرید و اشتراک گذاری شما می گیرند چیست؟ به گفته The Advertised Mind ، بازاریابی عصبی ریشه اصلی تصمیم گیری مردم است. “ذهن ناخودآگاه ما – نه ذهن خودآگاه ما – چگونه ما به تبلیغات ، مارک ها و محصولات پاسخ می دهیم و در نهایت ، تمام تصمیمات خرید خود را هدایت می کنیم. مشتریان واقعاً نمی دانند چرا آنچه را می خرند خریداری می کنند ، به همین دلیل تحقیقات سنتی در بازار کم می شود. “

اگر ذهن ناخودآگاه ما محرک اصلی نحوه پاسخگویی به تصمیمات باشد ، بازاریابان باید با ویژگیهای اصلی روانشناختی که می تواند در برداشت مشتریان از برند ، محصولات و تبلیغاتشان تأثیر بگذارد ، دست یابند. ما سه محرک برتر ناخودآگاه را برای شما به ارمغان می آوریم که می توانند بر بازاریابی آنلاین شما تأثیر بگذارند و راه حل هایی در مورد نحوه استفاده بیشتر از آنها ارائه دهند.

راه حل

۱ ٫ اثر Halo

تئوری:

:

Halo Effect یک تعصب شناختی است که بر کلیت ما از شخص یا مارک بر اساس تجربه قبلی که با آنها داشتیم تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، اگر فردی از نظر جسمی جذاب و خروجی باشد ، حتی اگر اینگونه نباشد ، می تواند به عنوان خنده دار ، باهوش و مهربان نیز دیده شود.
خنده

مشکل:

هنگامی که مشتری تصور اولیه از نام تجاری یا محصول شما را شکل داد ، تمام برداشت های آینده آنها می تواند تحت تأثیر آن باشد. این امر می تواند مشکل باشد اگر برداشت اولیه مشتری شما منفی باشد ، یا حتی اگر فقط متوسط ​​باشد. بازاریابان باید هدف خود را برای ایجاد اولین تصور خارق العاده و به یاد ماندنی از برند خود و حمل آن در کل قیف فروش انجام دهند.

راه حل:

     

  • تاییدیه های تأثیر گذار از افراد مشهور یا افراد مشهور می تواند تأثیر قابل توجهی در درک نام تجاری شما داشته باشد (حتی چیزی به اندازه بازخورد می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد).
  •  

  • یک محصول عالی اغلب می تواند در درک و فروش کالای دیگر تأثیر بگذارد. به عنوان مثال iPod اپل کاملاً مستند شده است چرا که بازاریابان مثال درخشان باید آرزو کنند.
  •  

  • هرگز اهمیت خدمات عالی مشتری را دست کم نگیرید. اگر یک مشتری به شما زنگ زده است که از محصول / خدمات خود سؤال می کند با داشتن دانش ، دوستانه و واقعی کمک می کند اولین تصور را ایجاد کنید.
  •  

  • با ارائه بینش مشتریان بالقوه به برند شما و ایجاد تصور مثبتی از رسالت ، کارمندان و دفتر خود ، اعتماد قبلی را ایجاد کنید.

۲ ٫ تعصب اعتقادی

تئوری:

:

اعتقاد به تعصب بدان معنی است که مردم سریعاً نتیجه گیری را رد می کنند زیرا به نظر می رسد افراطی ، ظالمانه و کاملاً غیرقابل باور است. این حتی می تواند در شرایطی اتفاق بیفتد که مردم با حقایق و آمار منطقی ارائه شوند.

مشکل:

مشتریان شما ممکن است یک ادعای چشمگیر را که در صفحه فرود خود ایجاد می کنید ، باور ندارند ، حتی اگر صحیح باشد و از حقایق و داده های آن پشتیبانی شده باشد.

چگونه بازاریابان می توانند بر تعصب اعتقاد غلبه کنند:

     

  • ممکن است در بعضی موارد بهتر باشد که بیانیه ای واقع بینانه تر به جای تلاش برای تهیه نسخه پشتیبان از استدلال خود با اطلاعات بیشتر به نظر برسد.
  •  

  • به جای برجسته کردن آمار و داده ها ، سعی کنید توصیفات خود را ایجاد کنید تا از ادعاهای خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. مشتریان ممکن است بهتر از افراد دیگری که محصول شما را تأیید می کنند ، بهتر باشد نسبت به حمله چهره هایی که ممکن است آنها غیر واقعی جلوه دهند ، پاسخ دهند.
     
  • واکنش روده مشتری شما اغلب تأثیر قدرتمندی در تصمیم خرید آنها دارد. هنگام نوشتن نسخه ، به جای تلاش برای متقاعد کردن از طریق منطق محض ، سعی کنید احساسات خود را به جا آورید.

۳ ٫ اثر فریم بندی

تئوری:

:

Framing Effect پیشنهاد می کند که افراد وقتی نتیجه ای را به عنوان ضرر نشان دهند ، خطر بیشتری می کنند. آنها همچنین تمایل دارند که وقتی نتیجه به عنوان سود حاصل می شود ، از همین خطرات جلوگیری کنند.

مشکل:

بعنوان بازاریاب ، ما گاهی اوقات خیلی سریع در هنگام ایجاد وثیقه بازاریابی و تبلیغات آنلاین ، به مزایای محصولات یا مارک های خود می پردازیم. شاید بهتر باشد مکث کنید و فکر کنید: آیا من به جای سود مستقیم ، آن را به عنوان ضرر اجتناب شده در این قاب تبلیغ می کنم ، بهتر است؟ البته این کاملاً به بازار هدف شما ، خواسته های آنها و ترس های ناخودآگاه آنها بستگی دارد.

چگونه بازاریابان می توانند از جلوه فریم بندی استفاده کنند:

     

  • با خرید یک محصول ، به مشتریان خود بگویید که چه چیزی را ذخیره می کنند. به عنوان مثال ، به جای گفتن ، “فقط ۶۰٪ بپردازید …” بهتر است بگویید ، “۴۰٪ تخفیف صرفه جویی کنید …”
  •  

  • عناوین وبلاگ و تماس با اقداماتی که به مشتریان توصیه می کند از ضرر و درد جلوگیری کنند ، می تواند بسیار مؤثر باشد. برای ابابه جای گفتن ، “۷ راه برای به دست آوردن فروش” سعی کنید “۷ کلاهبرداری برای جلوگیری از از دست دادن فروش بعدی خود را امتحان کنید.”
  •  

  • به طور ظریف محصول خود را با رقبا مقایسه کنید و نقطه فروش منحصر به فرد خود را برجسته کنید. به عنوان مثال ، “شرکت X در وقت شما صرفه جویی می کند ، ما برای شما تلاش می کنیم.”

می ترسید از دنیای بازاریابی که همیشه در حال تغییر است عقب بمانید؟ دیپلم حرفه ای ما در بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند مهارت های اساسی بازاریابی دیجیتال مورد نیاز برای بازاریابی رسانه های اجتماعی ، بازاریابی موبایل ، مدیریت تجزیه و تحلیل ، استراتژی و برنامه ریزی و بازاریابی موبایل را بدست آورید. بهترین روشها را مستقیماً از پزشکان برجسته که در حال حاضر در منطقه کار می کنند یاد خواهید گرفت. دوره بعدی به زودی آغاز می شود – لطفاً با توجه به محدود بودن مکان ، تماس بگیرید.
موبایل

زارا برک